19 februari

Oh, what a day :)

5 hästar är ridna idag! 3 till mig och 2 till Kent. Det gäller att passa på när Kent har tid.

Det var några incidenter i dag på våra turer som inte var så trevliga :/ Vi satte inte på boots, tyvärr, men lite tur var det också.

Vi red på en mindre väg då det dök upp en lastbil. Jag klev av för jag hade redan tänkt att det var för halt att rida där. Kent gick också av men han var lite före mig. Lastbilen körde sakta och plötsligt, mitt för Grim, så pös det om den, varpå Gim kastar sig mot lastbilen och med en hårsmån,klarar han att inte bli påkörd. Det var svettigt en stund, men det gick ju bra, trots allt.

Nästa ridtur med Fruma och Trölla började med att vi diskuterade huruvida vi skulle rida hit eller dit beroende på halkan.
Jag hade klivit av Trölla efter att vi ridit några hundra meter och det kom en traktor i full karriär nerför en backe med kedjor och timmervagn med grejor som hängde och slängde, lät och stod i. Trölla som stod ganska nära blev panikslagen och ögonen rullade i huvudet på henne. Jag fick fort kontroll på henne. Vi fortsatte en bit till då vi var överens om vart vi skulle gå. Men på grund av väglaget så beslöt vi oss för att vända och rida på ridbanan istället. Det fick räcka med faror på vägarna för idag.

Det som var tur idag var ju att vi inte satt på hästarna som blev skrämda :)

Nya lärdomar för dagen. Att bättre fly än illa fäkta!

Människor i diverse fordon är inte att lita på, då de troligen inte vet hur hästar fungerar :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0