3 april

In i dimman :(
Hela världen ser ut som filmjölk just nu och i natt när jag åkte till Norge såg jag nästan inte vägen alls. Jag har aldrig varit med om en sådan dimma tidigare, den drar fram i tjocka dimslöjor, helt enorm.

Vägen nedanför oss håller sakta men säkert på att spolas bort av allt smältvatten:/ det var illa i går kväll, men nu har det spolats bort mycket av vägen under natten.

Det blir en del vatten av all snö som smälter och man ser nu vilken kraft vatten har.  Tänker på det lilla som ändå flyter fram här och så tänker jag på sunamis, som jämförelse. Svindlande tankar som jag ändå aldrig kan förstå vidden av hur det är i verkligheten. 
Jag är så tacksam för att jag bor i den här delen av världen. Det har aldrig stått högt på min önskelista att vilja vara eller bo någon annanstans än hemma i trygga gamla Svedala :)

Fundrar på att göra ett besök i ridhuset där islandshästföreningen Idja håller till idag!

Vi får se!

Hästarna först!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0