Ombyte förnöjer!


Idag har ängsliga fobihästen Garpur agerat duktig ledarhäst:) Mitra är med som handhäst och Garpur är bästa kompis men inte så van att släpa på nån annan (skojar bara, Mitra släpar man inte).

Vi fick träna på att stå still när jag byter rephand bakom min rygg och att flytta framdel- bakdel, backa osv.
Mitra trampade en gång så hon fick repet runt benet och jag behövde inte gå av utan jag kunde styra hästarna från ryggen så hon klev rätt och vi kunde fortsätta :)
Jag är tacksam för allt jobb jag lagt ner från marken. Ju tidigare vi börjar utsätta dem för saker och ting från marken, så mycket lättare blir de att handskas med när vi rider dem och det uppstår knepiga situationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0