Mitras träning fortsätter!


Idag har vi övat stopp, backa samt fobiövning!
Vi började på ridbanan där jag uppdaterade lite grunder som inte hade satt sig riktigt hos Mitra. Men hon fattade galoppen strax och var SÅÅ duktig. Hon stannade och backade med lätthet. Därefter gjordes samma övningar från ryggen och jag kunde ha haft sytråd i händerna istället för repet :)
Sedan var det dax för lite annorlunda övning:) Hon fick följa med mig in i vedboden. Inga problem här inte.
Hon kollade in allt och stod lugnt och väntade när jag packade vedkorgen. För att inte göra det för enkelt fick hon backa ut igen på vägen där hon fick vänta på mig som kom efter med veden.


Sedan skickade jag in henne före mig i vedboden där hon fick stå själv en stund innan jag bad henne gå ut igen.
Mitra är bäst :) (skojar bara;)
Nu blir det lektioner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0