Hästarna vräker sin päls nu :(


Nu är det verkligen så att man ser ut som om man fått päls efter att ha borstat hästarna. Jag kör med en ryktskrapa för kor som fungerar jättebra till våra raggsockor till hästar. Den får med mycket lös päls och sedan tar man en vanlig borste efter som finish och det blir så bra så :)
Snön smälter så sakteliga och utanför stallet har hästarna en torr plätt med sand att rulla sig i.
Kan det bli bättre för en häst? 
Vägarna här är antingen snöbelagda eller helt rena från snö. Helt fantastikt bra underlag! Jag kör utan boots, det går bäst har jag konstaterat nu. Vi har töltat idag så det stod härliga till.
På ridbanan har jag lektioner ett par timmar om dagen och själv så rider jag i skogen och på vägarna så hästarna får omväxling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0