nyslaget gräs

Idag har Kent slagit allt gräs som förhoppningsvis får ligga och torka nu, så vi får in nåt hö i år.
Förra året regnade det ju, så vi fick endast in en tredjedel av allt hö som vi slog.
Precis som alla andra år är det svårt för oss att planera in kunder och träningshästar på sommaren när vi behöver vara lediga för att få in hö. Vi får bara be till alla vädergudar att det går bra i år, för fy så dyrt det blir att ha 5 hästar om man ska köpa hö.

Nu har jag börjat etablera ett förhållande till den nya träningshästen. Hon var inte helt med på noterna idag när jag kom ut hagen. Jag fick diskutera lite med henne om vad det var för regler som gäller här. Det visade sig att hon är lite dominant så jag fick prata lite med henne om det. Vi löste det hela och när jag lämnade henne för dagen var hon from som ett lamm och ville gärna följa och vara med mig :)
Ska bli intressant att se hur det går i fortsättningen. Hon har aldrig varit hemmifrån förut.
See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0