Uppsittning och lite ridning!


Dagens övningar har vi gjort tillsammans med Grim, dels som moraliskt stöd men också som störande moment.
Jag använde Grim som hjälp att få Mitra att lättare förstå kommandot, gå fram. Hon förstod det hela lätt, som vanligt :) även att styra henne fungerar bra med bara vikthjälper. Hon var på väg att gå om Grim en gång, så jag tog ett tag med tygeln och då blev hon lite förvirrad en sekund, men uppfattade snabbt vad jag var ute efter och kom snabbt tillbaka på sin plats igen.

Därefter red jag henne självständigt och det fungerade väldigt bra :) Hon var helt avslappnad och lyssnade på mig hela tiden.

Sedan red Kent runt omkring Mitra i skritt och trav och hon stod helt still bredvid mig hela tiden med focus på mig.
Vilken häst hon kommer att bli, den lilla godingen :) Hon följer mig som en hund vart vi går, I LOVE ALL MY HORSES <3

Kommentarer
Postat av: Carina M

Ja visst älskar vi alla våra hästar. Alla har olika personligheter som man tycker om.

2010-01-24 @ 08:56:55
Postat av: Anonym

Varför rider du med westernsadlar? Dem ser ju lite stora ut.

2010-01-24 @ 10:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0