Är jag redo?

Mormor, jag???? Jo, det är jag :) From igår!
Men jag vet inte om jag är redo? Jag har så mycket runt mig och jag vet ju hur en mormor ska va ;) och det känns som om jag inte kan vara den mormor som jag hade :/

Min mormor träffade jag minst varannan helg när jag växte upp och ett tag så bodde jag hos mormor och morfar, när mamma och pappa jobbade. Jag bara spydde när jag skulle vara hos en dagmamma :(
Trivdes inte ett dugg på ett sånt ställe:/
Då var det mycket bättre hos mormor och morfar som var trädgårdsmästare. Gå där och pôta i jorden bland tomater, gurkor, ärtor, rabarber, jordgubbar och alla blommor :)
En sån mormor kan ju inte jag vara :/
Hon fanns där jämt och i det värsta oväder med åska och drivis, då satt vi i mormors säng och hon hämtade vatten till mig fast det blixtrade och rullade blixtar ur kontakter och på diskbänken. Min mormor var en väldigt tyst och lugn person, som bara var där, i ur och skur. Hur ska jag kunna efterlikna henne? Jag vill ju att mina barnbarn ska få en likadan mormor som jag hade.

Kommentarer
Postat av: Cecilia Jonängen

Man ska aldrig jämföra sig med någon annan. Man är den man är och du kommer att bli en jättebra mormor. Grattis och kramar från oss i Mangskog

2010-12-14 @ 19:37:53
Postat av: Ulrika Högberg

Grattis till barnbarnet mormor & morfar! :D

Carina, så klart kommer du att bli den bästa mormor'n han kan få! :) KRAM

2010-12-14 @ 22:32:13
Postat av: CHW

Ditt barnbarn behöver inte DIN mormor, ditt barnbarn behöver SIN mormor, vilken är du och det kommer att bli förträffligt bra :)

2010-12-15 @ 14:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0