3 mars, oh, what a day :)

Blev väckt strax innan 05.00 i morse, på jobbet :/ Kunde ju så klart inte somna om :(
Dagvakten kom och löste av mig så jag kom iväg innan halv 8.
Hem och åt frukost, sen iväg på kurs. Såg en annan instruktör jobba och det är alltid intressant att kolla in nya hästar och människor :) Kom hem efter 5 och åt lite sallad och sen gick jag ut till hästarna.

Efter att ha sett dagens övningar, blir jag åter igen så tacksam över att vi har de hästarna vi har och att de vet vilka regler som gäller.
De är ju så klart inte självlärda, utan jag har ju så klart gjort det jag har gjort med dem och varje dag har jag samma regler, året runt, varje minut tillsammans med hästarna.

Tänk vad livet, för både hästar och människor, blir så mycket lättare när vi gör rätt.  Det är mycket onödig frustration som kunde undvikas om alla människor lärde sig att använda sitt focus och kroppspråk och sist men inte minst lärde sig att sluta göra någonting i rätt tid. Det GÅR INTE att flytta på 500kg med sin egen kroppsvikt om hästen säger att den inte tänker flytta sig. Ju mer vi tar tag i hästen desto mer övertygad blir hästen att vi är den svagare individen.

Hå, hå ja-ja, det är mycket som snurrar i huvudet efter den här dagen!

Rom byggdes inte på en dag, men ibland önskar man ju att det kunde gå lite fortare ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0