Lite om Thyra!


Här är Thyra 4 år och islandshäst född på Island!
Idag har hon varit på ridbanan för första gången. Jag kan ju konstatera att saker som är på ridbanan inte bekymrar Thyra det minsta, och det är ju bra :) Hon vill gärna smaka på allt, som småbarn, för att riktigt känna av och kolla vad det är.
Det  vi fick leka idag var en vänskapslek som handlar om att kunna beröra hästen överallt. Thyra hade väldiga problem med sina öron och runt dem. Men när jag fick lekt en stund med henne så var hon med på det. Hon kan vara väldigt explosiv och det hände ett par gånger. Men det gick fort över när hon upptäckte att det inte imponerade på mig. Det är en spännande häst det här och jag får fortsätta mina lekar med henne ett tag nu tills hon accepterar allt jag gör med henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0