18 Oktober

Inga minusgrader i sikte!
Kanske åker exemtäcken på idag utifall knott och mygg återkommer. Hästarna har ju i alla fall haft några fina dagar utan täcken :)

Igår hände väl inget speciellt på hästfronten mer än att jag red omkring i skogen runt om där vi bor och på vägsträckorna träffade jag på en massa grannar som var ute på söndagspromenad. Det som normalt brukar ta en timme blev dubbelt upp när jag stannade och var social. Men det är ju bara trevligt att kunna ta sig den tiden ibland. Det tog många timmar att rida 3 hästar på det viset :) alltså halva dagen i princip.

Thyra gnäggade ordentligt igår :) och hon låg ner och vilade för första gången som jag såg det i alla fall. Hon var också väldigt social igår. Kanske var det smittsamt?
 
3 älgar blev skjutna igår. Jag fick ner köttet från förra veckans jakt i frysen. Nu väntar jag bara på nästa omgång som kommer om några dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0