Möss ä skit :(

Troligen har mössen härjat en stund i vårt kök :/
När jag lagade mat på spisen och i ugnen idag, började det osa nåt grymt och jag fick slå upp fönsret för att ens kunna vara där. Jag drog ut spisen från sin plats för där under har jag ställt råttgift :P och i den burken hade de byggt bo de små ockupanterna :/
När jag hade fått ut spisen på golvet så kom det en mus och sprang under kylen, varpå jag fick dra fram den och dammsög så att mus- j...n sprang under vedspisen och försvann :(
Jonte fick hämta Micha i hopp om att jajktlusten skulle infinna sig och så provade vi att med olika redskap få fram den lilla ligisten.
Men ack nej, borta var den :( F..n åxå!
Under tiden som stuntmorsan drog och slet i grejerna stod den tuffa stunmannen på en stol i köket, he, he :P
Vem ä stuntigast ;)
Summan av kardemumman är att vi vet fortfarnade inte vad det var som osade och att musen fortfarande är på fri fot.
Men jag har hämtat in ännu mer gift, så det så :) Så nu tar vi dem, nu tar vi dem....

Som tack för hjälpen fick Jonte rida Mitra idag :)

Det gick ju strålande :)
Vi har hunnit med att rida alla 5 hästarna idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0