18 November

En gråmulen dag och temperaturen är -5 grader.
Det är lagom temp att vara ute i.

Mitra ska få sin dagliga dos är det tänkt. Beroende på hur underlaget är så får jag se om det blir ridning eller om hon får bli med som handhäst i dag också :)

I eftermiddag har jag lektioner och det blir markarbete.
Jag ska införa lite mer av den typen lektioner, för jag ser att det brister hos människorna. De vet oftast inte hur de ska bete sig när hästarna gör si eller så. Eller hur de bara ska få hästarna med sig när de går, utan att dra i dem. Att flytta hästar utan att dra i dem är det ett stort behov av att lära sig. Att känna vad hästen gör genom repet och kunna agera och ha repkontroll, alltså känna hur långt eller kort repet är och kunna vara flexibel och mjuk i sina händer.
 
Det är mycket som är viktigt att kunna, innan man ens borde sitta på sin häst :)
Kan man inte kontrollera hästen på marken, så lär den inte lyssna när man sitter på den.

I kväll ska vi lyssna på Stefan Holm och förhoppningsvis bli inspirerade :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0