9 augusti, Örjan har flyttat in...


Här är Örjan, han hade flyttat in till oss och här hänger han i gardinen. Har sett honom ute och funderat lite över vart han tog vägen, men nu vet jag det :) fast jag flyttade ut honom igen...

Här rider jag på Garpur igår...

och här rider vi hem med kantarellerna. Fruma agerar packhäst!

Idag däremot har jag återgått till Festis övningar. Vi har repeterat och utvecklat det där med fobi och rädslor lite mer idag. Festi är otroligt reaktiv, snabb och lättlärd. Hon är också ett sto ut i "hovspetsen" och man måste behandla henne med silkesvantar i vissa fall. Men även tydligt och klart förklara vad som gäller. Hon har en förmåga att ta för sig av livets goda annars.
Jag har skickat henne genom och över olika "farligheter" idag och det gick otroligt bra, bara hon får tid på sig. Först när hon såg det hon skulle gå igenom ville hon fly illa kvickt, men det gick över när jag förklarade för henne vad det var jag var ute efter. En kul häst att leka med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0