17 april och blåsväder!

Redan i starten idag stötte vi på en råbock med rejäla basthorn på ca 10 meters håll. Han stod lugnt och betade när vi kom. Den varken såg, hörde eller kände oss på lukten för det blåste rejält. Vi stod länge och tittade men till slut ropade jag till den, så han skuttade in i skogen.

Har ridit Fruma och Trölla på mon i en sandhåla där det är jättebra att träna smidighet, kroppsmedvetenhet och att gå sakta i backar uppför och nerför. Fruma hade en del att säga om det så hon pep lite i protest och gjorde några kast med huvudet. Det märks att det är en förändring på gården, i form av en ny häst. Stona började så klart att brunsta. Blåsten påverkade nog en del också för det knakade och brakade i träden runt omkring oss.

Trölla kunde jag rida helt utan huvudlag och det är så roligt när det går bra. Hon bryr sig inte om varken brunstiga ston eller blåst.
Jag har lekt lite med Dottie idag på ridbanan. Hon verkar vara en trevlig tjej. Hon var med på allt jag gjorde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0