Några bilder från ridhuset

Vi övade mycket med hästarna lösa första timmen. De har verkligen blivit duktiga!

Jag tränade på att flytta hästens olika kroppsdelar på olika sätt.

Här ber jag Fruma backa genom att ta lite i svansen.

Steg för steg...

ger jag ett tryck och gör en snabb eftergift när hästen backar. Samma sak tränade vi på fast jag tar i manen och ber henne backa.

Här har jag byggt en labyrint.
Kent skickar Grim genom den samtidigt som han fotar :)

Han ber hästen gå i olika konstelationer genom labyrinten. Kent ber även att Grim ska stanna på en plats när han ber om det.

Jättekul är det att leka med hästarna!

Vi hade även med en fotboll och andra saker som vi tränade med :)

Nästa vecka åker vi igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0