Kaneldoftande hästar

Hör och häpna men våra hästar luktar kanel :) Jag brukar sniffa häst varje dag :P och våra luktar inte häst utan faktiskt kanel.

Det är ju få förunnat att kunna vara tillsammans med sina hästar så många timmar om dagen som jag är. Ofta får jag nästan religösa upplevelser tillsammans med hästarna och idag hade jag en sån härlig minut tillsammans med Garpur. Alla hästar är ju olika, liksom vi människor och Garpur är verkligen speciell :)

Vi har en procedur varje gång jag ska rida honom. Han tar min hand med sin mule, så försiktigt, när jag ska spänna sadelgjorden och ber mig om en stunds kel. Det är inga problem för mig att tala om för honom att jag bara ska bli färdig först. Så tar han min hand igen, hans huvud är nästan vid golvet för jag sitter oftast huk vid det här tillfället, och så smeker jag honom där han tycker om att bli smekt. Idag satte han mulen på min kind och tryckte den försiktigt mot mig och bara stod där en stund. Helt underbar är han den lilla hästen :)

Vi hade en fin tur i skogen och vi hade näkontakt med rådjur som skuttad tvärs över stigen bara 10 meter framför oss. Ju mer jag galopperar med honom ju bättre töltar han.

Nu ska jag ut till lektionerna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0