En lektion med en av de yngsta eleverna


Med barnets föräldrars tillåtelse får jag publicera dessa bilder på en av mina yngsta elever :)
Det är viktigt att lära barnen hur de ska röra sig runt hästar och hur hästar ska skötas om både före och efter ridningen.

Både hästen och barnet tycker det är en härlig stund. De lär känna varandra på det här sättet. Lugnt och avslappnat!

Till barnens stora förtjusning får de lära sig att leda hästarna själva :) Vilken stolthelt och lycka det lyser i barnaögon över att kunna själv.

De får lära sig att starta, stoppa och styra hästen själva.

De får även göra lite gymnastiska övningar.

Små barn och nybörjare tar jag alltid enskilt, för det krävs att jag snabbt kan läsa av både hästar och människor. Ingen får tappa lusten eller koncentrationen. Om det inträffar så får vi bryta och ta en paus. Göra något kul och sedan fortsätta igen med nya krafter :)


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Myset före och efter ridlektionen uppskattas av båda ser det ut som ;-)

2011-03-19 @ 22:10:04
URL: http://minlillavra1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0