27 mars

Alla klockor är omställda till sommartid :)

Snart är fodret utlämnat och jag ska bara ha en skön söndagkväll och slappa framför TV:n.

Efter gårdagens urladdning har jag inte fått någon reaktion :/ Ingen som fick en tankeställare?

Jag har många fler exempel som kanske kommer efterhand, om jag blir inspirerad att skriva.
Det ska mogna fram först :)

I mitt umgänge med våra hästar har jag en ständig kommunikation och de har regler som de ska följa i allt vad jag gör.
Tex. vid insläpp och utsläpp ska de gå snyggt och prydligt, i den fart som jag har bestämt. Jag har dem alltid lösa. De får alltid vänta med att gå ur boxarna tills jag ger besked. Boxdörren ska vara öppen och jag kan gå därifrån och de får vänta på gå-kommandot.
Alla hästar ska vara lugna när jag är med dem. Om inte de är det av någon anledning, ser jag till att de slappnar av innan jag skickar iväg dem eller rider dem. Jag lämnar aldrig en häst som är orolig tillsammans med mig. Det är min uppgift att få till ett förtroende mellan oss så att hästen kan vara lugn i mitt sällskap. 
Mina regler är alltid samma varje dag år ut och år in. Jag slarvar aldrig och struntar inte i något bara för att hästen inte vill. Om jag skulle släppa på någon regel för att jag inte orkar fullfölja den, skulle jag tappa allt förtroende som jag byggt upp hos hästarna på 0-tid.
En bra ledare är alltid konsekvent, rättvis och tydlig i sitt ledarskap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0