Hästar motionerade


Fruma i strålande sol.
Det blåste ganska rejält i starten och Fruma tyckte att det var spöken lite varstans, innan jag fick henne att börja tänka på vad jag sa till henne istället för att reagera på vinden. Det behövs bara några enkla övningar så har jag fått hästen på helt andra tankar och hon är med på noterna på nolltid :) och ingen större energi behövs det heller, utan det är lätt som en plätt :)

Alla hästar har ju mer eller mindre haft ledigt i flera veckor pga kylan och det är ju klart att de tycker det är spännande att äntligen få komma ut igen. Garpur och Grim har åxå fått motionera i snön och de tyckte det var lika kul som Fruma.
En del människor "måste" rida sina varje dag annars blir de "omöjliga" att rida. Tänk om männsikor kunde lära sig lite mer om hästar och sig själva, så skulle de inte få sådana problem ;) Det är så lite som behövs för att samarbetet ska fungera. Om människorna lärde sig kommunicera och läsa av sina hästar så skulle problemen bli minimala.
Kom gärna på mina informationsmöten på Norra Mon, måndagarna den 10 och 17 januari mellan kl. 18.30- 19.30 i cafeterian.
Jag kommer att informera om hur jag jobbar med hästar och människor och visa bilder där jag tränar olika hästar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0