Get- recept

Har för första gången i mitt liv (å det är låååångt) lagat till get :)

Det var en smaksensation och jag lagade till den efter mitt egna påhittade recept.
Stek geten i ugnen till 75 grader, kryddad med salt, peppar, rosmarin och massor med vitlök instoppad i köttet. Servera med wokade grönskaker, kantarellsås och tomater med mozarellaost.
Smaskens!
Geten smakar extra gott när jag vet varifrån den kommer och hur den slaktats, samt att den har haft ett bra getliv.

Första lektionen idag gick av stapeln i strålande sol och det ser lovande ut inför nästa lektion. På första rundan blev vi överraskade av en cyklist :/ som varken hördes eller syntes förrän den var alldeles bakom oss. Trölla tog några små trippande steg framåt innan hon förstod vad det var.
Allt gick helt fint, så klart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0