16 april

Strålande vårväder :) Vi åker till Årjäng och tränar med riddarna idag. Men först byte till sommardäck så vi åker lagligt :) Igår sladdade vi ridbanan och rundkorallen. Nu använder jag rundkorallen i utbildningen av mina elever också. Mycket nyttigt för dem att kommunicera med hästarna lösa. Trölla har "talat" om för mig att hon inte är redo för pensionering ännu. Det har tagit lite tid för mig att förstå det. Jag hade ju tänkt att hon skulle nöja sig med att gå lite lagom mycket med de funktionshindrade några gånger i veckan och därimellan någon tur ut i skogen med mig då och då. Men icke sa nicke, hon är inte med på det. Så nu har jag börjat träna henne igen. Hon är så alert och med på noterna. Hon gör saker som jag ber om som hon aldrig gjort förut :) bara för att visa för mig vad jag har gått miste om :) Där ser man! Ha dä gôtt i vårsolen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0