29 September

Det blev verkligen en lång dag igår.
Det var fullt ös hela dagen med ridlektioner och foder som skulle säljas och sorteras. Festis matte var här och red och det ser ut som om hon är på väg att ta hem hästen :/
Kommer att sakna henne, den lilla vildhästen. Men så är det ju alltid för mig. Jag fäster mig vid alla som jag har här. Kunde jag, så skulle de bli kvar här allesamman.

Idag är det en ny strålande dag med rimfrost i gräset. 2 grader kallt var det kl. 07.00. Solen skiner och det är så vackert.
Jag har redan betalat en del räkningar och bokfört. Det gäller att inte komma efter med kontorsarbetet. Det är inte min favoritsysselsättning, men nödvändigt, säger Kent, min kloke man och ekonomiske rådgivare och medhjälpare ;)

Snart är det dax att börja fylla våra höautomater igen med hö. Hästarna här går fortfarande på bete. Garpur, Trölla och Festi får hö, för de har inte gräs så det räcker.

Snart kommer min första elev och jag brukar alltid ta hand om alla hästar innan första lektionen. Festis matte kommer idag också och vi ska ut i skogen en sväng. Sedan blir det fler lektioner och även foderförsäljning.

Ser ut som om dagen är fullspikad :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0