Thyra är en allroundhäst :)

Thyra är bra på många saker!
Idag backade hon in mellan handtagen på en liten skottkärra jag har när jag mockar i hennes hage. En blivande körhäst kanske, för det blev som att hon stod mellan skaklarna.

Thyra bryr sig inte om saker som är runt henne eller på henne.
 
Men vi fick öva på att jag tog på och av hennes vanliga grimma idag. Många gånger, tills det inte var några problem längre. Det blev mycket träning med hennes öron idag också.

Jag upptäckte även att hon reagerade på när borstade av mig skräp från jackan. Alla de små detaljerna som hästen reagerar på är otroligt viktigt att jobba med så att de blir så trygga som möjligt.

Jag har även gått med henne till olika nya platser för miljöträningens skull. Man kan se hur hela hästen skakar först. Det tar en stund innan hon orkar slappna av.

Vi jobbar på och jag ser att Thyra får mer och mer förtroende för mig. Hon är lugnare och det går fortare att få henne lugn.
Thyra söker kontakt bättre och frågar mig mer om vad vi ska göra. Hon kan gärna stå med sitt huvud sänkt mot mig nu och hälsningsnosar på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0