Sista svampen plockad


Garpur betar i skogen medans jag plockar de sista trattisarna för i år, troligen :)
Han är en riktigt bra häst att ha med sig i skogen (det är alla våra hästar). Det är så kul att rida honom för han går som en bergsget. Inga problem hur man än "bänglar" runt med honom. Hela tiden på lös tygel rör han sig vartefter jag visar honom med mitt kroppsspråk hur han ska gå, upp och ner, över stock och sten, mellan trädstammar och under grenar som hänger ner i vår väg. Det finns inga hinder för Garpur, snabbt och lätt går det.

Fruma och jag var också ute en tur, vi "rekade" så att jag kunde hämta svampen med Garpur :)

Thyra har fått leksaker i dag!
Jag upptäckte att hon börjat gnaga på staketet :/ inte bra. Så jag slängde in en boll och en plastdunk med grus i till henne. Sedan provade jag att leka med henne och hon var rätt så pigg på att leka med sakerna, så vi får väl hoppas att hon håller sig till dem nu :)
Idag när jag red iväg med hästarna så blev inte Thyra så upprörd. Det känns som om hon är lite tryggare nu.
Hon är väldigt tyst, Thyra, hon gnäggar sällan och om hon gör det så är det ganska tyst.

Nu har jag plockat ner en sommarhage. Ett moment mindre att tänka på :)

Kent kom hem nyss och det blev skjutet 2 älgar idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0