9 Oktober

Thyra är en special lady!
Igår skulle jag ta in henne :/ trodde jag, ja :( Thyra hade en helt annan åsikt.
Jag gjorde bort mig som släppte ut mina hästar efter att de hade ätit sina mineraler och som därmed traskade iväg åt alla håll och sedan skulle jag ta in Thyra.
Oh nej, vad jag bedrog mig. Hon var helt focuserad på att hästarna försvann den ena efter den andra och att jag skulle hämta henne var inte aktuellt.
Det mörknade och jag fick vara flexibel och bestämde snabbt att det fick räcka med en join up och hon fick gå kvar i hagen under natten.
I morse var jag ute och gjorde om hagen lite och pratade med henne igen. Nu stannade hon och följde mig ganska omgående och jag kunde även stå vid bogen och hon var lugn när jag tog på henne.
Det här får jag hålla på med tills hon accepterar att jag kan ta henne och att hon är med på noterna hela vägen.
Det tar den tid det tar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0