21 Oktober, -10

Hoppsan hejsan så kallt det blev!
-10 nu på morgonen och allt är vitt ute av rimfrost, inte snö.

Någon vänlig själ har eldat i huset så det är varmt och skönt. Alla hade åkt innan jag klev ur sängen idag.
Månen är besvärlig mot mig och jag var vaken från halv 4 till halv 6, sen sov jag sporadiskt fram till 8.

Idag är det lite lugnare för mig, inte så många lektioner så jag ska försöka komma ikapp med lite hushållssysslor först.
Sedan står Thyra på tur :)

När jag var ute med hö till Thyra så var det en älgtjur ute på gärdet bredvid hästhagen, han och hästarna var alldeles vita av rimfrosten.

Nu ska jag tina upp bilen så jag kan fylla upp förråden igen. Det märks att man har fått hem en ungdom som jobbar hårt och som äter hur mycket som helst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0