En kommentar jag ofta får....

Idag har jag åter igen fått en ganska vanlig kommentar om islandshästen. Den är ju så snäll och lugn :)
Pyttsan, vad de inte vet vad de snackar om :) Det är ju värsta krutpaketen med otroligt mycket vilja och speed.

På tal om snäll, det är ju ungefär samma sak som att säga att vi svenskar är snällast på jorden och det är ju inte sant :/
Vilken ras (människa eller häst) är snällare än någon annan om jag får fråga?

Här är i alla fall en snäll Garpur :) Full rulle i skogen över stock och sten.

Men han kan också stå markbunden när jag ber om det, var som helst :)

Jag har plockat lite mossa idag och då är det bra att kunna markbinda hästarna under tiden jag plockar.

Personligen så gillar jag mina islandshästar bäst :) för det är en utmaning många gånger att få dem med sig. De är så flyktbenägna på flera olika sätt och då gäller det att lista ut dem.


Kommentarer
Postat av: Angelica Jonängen

Jag kan inte mycket om hästar, men en sak vet jag om islandshästar, att de är söta!

2010-11-07 @ 16:47:01
URL: http://angelicajonangen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0