14 maj, det tar den tid det tar!

Idag hade jag varmblodet i vår roundpen för första gången och gjorde join up på ca. 10 min i båda varven. Hon följde mig som en hund vart jag gick :)
Det som jag hade förväntat mig skulle ta den tid det tar, tog mindre tid än jag nånsin trodde skulle vara möjligt med den hästen. Hon har alltid protesterat högljutt för varje ny sak jag presenterat och det här gjorde hon bara helt klockrent :)

Jag har fortsatt med uppsittning och one rein stop och en del övningar i vår roundpen med quarterstoet. Hon hade lite åsikter om det tempot jag ville att skulle ha. Så det fick vi reda ut idag. 
Annars gick allt bra och alla är nöjda och glada!
Nu blir det lektioner i eftermiddag och vi ska hämta mer hö till hästarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0