12 maj, plan A blir plan B

Det har jag nämnt förut, det här med flexibilitet. Min plan igår höll inte.
När jag väl kollade av hästarna så blev det nåt helt annat som vi fick träna på. Men så är det med hästar. Igår var det en sån dag.
Att stanna och stå blev en övning för den ena hästen. Den hade väldigt svårt med att jag bestämde i vilken position den skulle stå. Jag vill att hästen ska stanna precis där jag berättar för den att den ska stå. Det kan vara vid sidan, framför, bakom eller var som helst. Stopp är stopp och det gick till slut efter att ha dansat runt hela ridbanan på två ben, typ. När hon väl kom över det traumatiska att jag skulle kontrollerade henne, så gick det jättebra:)
Den andra hästen övade jag ridning från marken och det fungerade rätt bra redan från början. Men sedan upptäckte jag att hon reagerade när jag tog henne där sadelgjorden ska sitta. Då fick jag jobba lite med det. Så vi kom inte längre än så igår.
Idag ska jag kolla det som vi lärde oss igår och se hur jag kan gå vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0