Westernsadlar!

Det vet ju var och en att det finns ingen häst som är lik en annan :) Precis som människor är vi olika, och tur är ju det :)
De "vanliga" sadlarna finns det en mängd olika märken, utseende och storlekar på, vilket är bra, för det måste finnas sadlar så att var och en häst ska få en sadel som passar just den. 
Likaså är det med westernsadlar. Du kan få tillverkat en sadel till din häst, oavsett storlek och ras, som passar just den.
Det skulle aldrig falla mig in att sätta på en för stor eller för liten sadel till mina hästar och som dessutom skulle hämma deras gångarter. Våra hästar är allt för värdefulla för oss. Att utsätta dem för en dåligt anpassad sadel är otänkbart. Det kan medföra långvariga skador och plågor för hästarna.
Alla våra sadlar är tillräckligt breda i bommen och korta för att passa våra islandshästar och de kan dessutom tölta när vi rider i dem.
Jag har haft ett antal hästar och ponnyer genom årens lopp och jag har fastnat just för islandshästen pga. deras trevliga temperament och ljuvliga gångarter:)
Det är tur det finns hästar av alla de sorter så att var och en av oss människor kan hitta just sin favorit. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0