8 augusti

Igår hade jag en dag i Norge och Festi behöver smälta allt hon lärt sig under veckan. I helgen får hon bara vara häst. Jag har satt henne i en större hage med lite mer gräs i så hon kan skutta runt och få lite närkontakt med våra rådjur som också de skuttar runt fast utanför hagen.

Det blir egen tid med hästarna idag.
Trölla har fått gå en runda med mig barbacka. Hon är för "go" den hästen, helt underbar, lyhörd som få, lyssnar på mig så att jag aldrig behöver röra en tygel utan bara flytta min kroppsvikt.
Det går inte att beskriva den känslan att rida en häst på det viset, det måste upplevas:)

Träning ger färdighet! Återigen vill jag påminna om att våga lita på hästen och ge den ett ansvar.

I eftermiddag blir det troligen en skogsrunda med packväskor utifall vi hittar något i skogen som är ätbart:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0