11 aug. Festi har testat rundkorallen:)


Eftersom Festi är en "vildhäst" så förstod hon omedelbart vad det här handlade om :) Här följer hon mig när jag ber om det.
Nästa steg blir att prova sadeln.
I morgon bär det iväg till en ägare som inte får sin häst att gå in i transporten längre :/ Blir nog några timmar där, tänker jag.
Synd att människor inte tränar på det här redan när hästen är ung. Att leka ledarskapsövningar med sina hästar gör att hästar vill utföra det vi ber om mycket lättare.

Därför är det ju otroligt bra att vara med på kurs :) Nu i helgen har jag kurs här lördag- söndag där vi leker ledarskapsövningar och lite annat smått och gott, som alla har nytta av, gamla som unga hästar :)

Snart kommer några elever som ska ha ridlektion och resten av dagen ägnas åt lite förberedelser inför hösten/ vintern.

Kommentarer
Postat av: Dan Berntsson

Inte konstigt att det händer olyckor ibland när hästen får ta alla beslut själv när det inte finns ngn. ledare.

Tacksamt när Festi är uppfostrad som häst i flocken, hon har lärt sig mycket hor dig ser jag, hoppas jag själv kommer igång snart:)

2010-08-11 @ 13:29:52
URL: http://dberntss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0