8 april

Idag har jag lekt lite med Fruma på ridbanan.
Jag har haft henne lös och hon har fått följa mig och jag har skickat henne på olika uppdrag och hon har fått släpa en lång stör, dragit en plastdunk full med grus och vi har lekt med en prasslig pinne. Samma övningar som vi gjorde från marken gjorde jag även uppsuttet. Fruma var mycket koncentrerad och tyckte allt var OK. Lite skumt var det när jag red henne och släppte ut dunken 8 m och snabbt drog den till mig, samtidigt som jag bad henne gå. Fast hon löste det också galant :)
Sedan har vi övat på att buga och hon gjorde det riktigt bra nu.
Garpur har fått massage av Kent och det var verkligen skönt tyckte han.
Transporten ska besiktigas i nästa vecka, så nu blir det att se över den idag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur får du dina hästar så duktiga? Hur skickar man iväg en häst på uppdrag? Men är det naturligt för en häst att buga??



//En som undrar

2010-04-08 @ 19:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0