28 april, tänker på packning!


Packkursen närmar sig!
Jag drömmer om vad jag ska ha med och skriver listor i långa banor. Det blir spännande det här! Undrar vad kursledaren säger? Vi kanske får lämna hälften kvar av allt det jag tänkt ta med ;) Men är det packkurs så är det! Lite utmaning ska han väl få, he, he :)
Vi ska vara ute i 6 dygn med hästarna och få lära oss att gå med packhästar som handhästar m.m.
Hoppas att vädergudarna är med oss. Det har ju varit rätt så kallt ett tag nu.

Idag regnar det lite lätt :) jättebra för vår sådd. Det verkar i alla fall som om gudarna är med oss i det fallet :)

Jag har fortsatt mitt arbete i vår roundpen. Vi har tränat på att växla från skritt till trav och trav till skritt. Det var inte så enkelt, tyckte Dottie. Igår fick jag diskutera om att jag kan byta sida på henne och idag det här med sakta av och öka. Alltså kontrollera farten! Det imponerar väldigt på hästarna och de blir trötta av övningarna. Så vi tar den tiden som behövs och när det går bra så slutar vi för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0