12 april, vi är igång efter helgens övningar!

Det har varit en skön helg och vi har hunnit se över våra hagar, rida och umgås. Igår när vi red såg jag vårens första tussilago.

Idag har jag haft lektioner och vi har lekt förtroendelekar. Här är en elev i färd med att dra en plastdunk fylld med grus. Hästen ska gå framåt och eleven drar dunken bakom, vid sidan om och byter sida utan att hästen slutar gå eller blir rädd. Vi har även lyft benen med hjälp av rep när hästen går :) och ridit i halsring m.m.
Jag vill bara poängtera att hästarna är väl förberedda för de här övningarna och jag rekommenderar ingen att prova om man inte vet hur man ska förbereda hästarna för uppgifterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0