Vi leker i roundpen

Grim och jag leker i roundpen
I vår roundpen leker jag med hästarna i "frihet". När jag leker lär jag mig att använda min kropp så att jag kan få hästar att utföra rörelser jag ber om utan att använda några andra tecken än mitt focus och kroppspråk. Jag kan få hästarna att öka och minska farten, stanna, vända inåt, utåt, öka och minska volten, sidvärtes övningar och backa, samt mycket mer. Det finns egentligen inga begränsningar för vad vi kan göra, det är bara att prova. När jag får hästarna lyhörda och samarbetsvilliga så behöver jag inte använda mer tryck på hästen än ett knott känns för hästen. När hästarna lyssnar på mina minsta signaler, alltså focus och kroppsspråk, så kan jag rida hästar utan huvudlag i skog och mark. Det tycker både hästarna och jag är trevligt.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Va du är duktig. Jag tror inte jag vågar sitta på en häst ens. Men det gick bra att rida kamel i Tunisien

HiHiHi :-)

2009-11-16 @ 18:21:00
Postat av: Carina Wiberg

Ha, ha, jag vet inte om jag skulle våga rida kamel så jag tycker du är duktig :)

2009-11-16 @ 18:33:31
URL: http://carinawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0