Isigt i hagarna!

Hej å hå!
Nu har snön smält och det återstår en blandning mellan hårda jordhögar och därimellan is och vatten i hagen. 
Inget bra läge för barfotahästar :(
Men :) hästarna klarar det hur bra som helst, de letar sig fram och går så fint på ren is om de behöver det.
Som den bekymrade människa jag är ;) så hjälper jag till att strö ut aska där jag tycker det ser för jobbigt ut. Mitra som tydligen aldrig har sett aska förut tyckte det var ett för "skumt" tilltag av mig så hon valde att gå på isen hellre än att gå på askan. De andra hästarna har ju sett aska förr och vet att det går att gå på. Jag tror att Mitra snart ser och lär av de andra som den kloka och lättlärda häst hon är :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Inget bra läge för barfotahästar :("



Sätt på skor då?

2009-12-11 @ 10:12:16
Postat av: Carina Wiberg

Om du läser vidare så ser du att det ändå inte är något problem. Problemet är att vi människor tror att de inte klarar det :)

2009-12-11 @ 11:12:36
URL: http://carinawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0