Studiebesök


Gården vi besökte har ca 45 ponnyer, Max, Shetlandsponnyn är gårdens maskot kan man nog säga. Han går i regel lös på ägorna. För tillfället har han själv valt att vara hos en del av de andra troligen pga fodertillgången :)

Här är det en ettåring. Det var svårt att fota dem för de var så kärvänliga :) Fina 1, 2, 3, 4-åringar till salu i olika färger och storlekar efter meriterade hingstar och ston.

Vi tittade även på deras ridhus som inte är riktigt färdgt ännu. Det är väldigt fint med timmerväggar. Tyvärr tog jag inget foto på det. Platsen låg jättefint med vidunderlig utsikt och det ligger inte längre ifrån utan att vi skulle kunna rida dit :) det tar nog en halv dag, men... ;)

Jag har även ridit Mitra idag på ridbanan. Hon är lite trög ibland när man ber henne om något. En gång fick jag stiga av och uppdatera att backa lätt utan motstånd. Då gick det lättare efteråt. Hon är väldigt positiv till allt, fast hon kan tvär- bestämma sig för att stanna och lukta på något tex. och då blir hon som att prata med en vägg. Då gäller det att få henne snabbt på andra tankar och bryta det beteendet. Efter en sån diskusion blir hon alert igen :)
Hon är rätt så cool!

Kent och jag var ute och galopperade i snön idag med Garpur och Grim. De fick galoppera ganska länge och tyckte det var jättekul och vi med så klart :)

Nu i eftermiddag masserar Kent och jag har lektioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0