27 September


Otroligt vackra, men livsfarliga! En viss likhet har flugsvampen med hästar! 
Vackra men livsfarliga om du inte kan läsa av dem rätt.

Konstigt att folk inte lär sig hur hästar beter sig och varför de beter sig i vissa situationer.
Hur många kan gå ut i sin hästflock som inte har grimmor på sig, skilja ut en av hästarna och ge den mineraler mitt i hagen utan att de andra bråkar och ska fram och ta det den ska ha?
Jag kan det! Utan att ha med några hjälpmedel, så som grimmor eller grimskaft. Hästarna vet vad det betyder när jag så att säga "pratar med dem" med mitt kroppspråk. Konstigare än så är det inte och så enkelt :)

Min verksamhet går ut på att både hästar och människor ska vara trygga i situationer som kan tänkas uppstå i samband med hästar. Människor och hästar tränas på ett sätt som är enkelt för alla förstå och utföra.
Det tar bara olika tid för olika individer att få in det i sin kropp och knopp.

Idag har jag tränat Festi vildhäst. Hon var på ett annorlunda humör idag. Jag kollar alltid av alla hästar först innan jag rider dem. Idag märktes det att det var något speciellt med Festi, så jag gjorde några markövningar och efter en stund var hon på ett strålande humör igen och jag kunde rida henne utan problem.
Hade inte jag lyssnat på hennes varningar så hade det troligen inte gått så bra att rida henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0