2 September


Det är det här kyffet som Festi inte vill lämna :)
Här står hon idag för att bli ompysslad och som igår ville hon inte gå härifrån. Jag fick diskutera med henne och vi gjorde om proceduren tills hon följde mig ut och in flera gånger. Igår blev det inte befäst hos Festi att hon borde följa mig, så det blev repetion idag.
Allt annat hon gjorde idag var helt superbra. Vi tränade mycket på att följa och att jag skickar henne i ridposition, samt stopp. Jag ställde henne vid lastpallar som jag klev upp på och stod över henne och grejade. Hon tog det ro :)
En annan sak som jag uppdaterade idag är att beröra henne överallt och mycket i ansiktet, mulen, öron osv. och idag stod hon helt still med huvudet sänkt :)
Duktiga Festi, idag var det en helt annan häst än innan jag blev sjuk :) Mycket mer harmonisk.
Det är bra med paus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0