1 September, på promenad med Festi


Det fick bli en promenad i omgivningen för Festi idag. Samtidigt som jag repeterade grunderna med henne.
 
Festi har aldrig varit ute och sett sig om förut. Hon har bara varit på sin gård. Så det här var ju intressant. Hon reagerade inte på några saker eller bilar eller på grannens hästar som står i bakgrunden på bilden. Grushög, en stor pallbock som stod utefter vägen eller rinnande vatten och ny-lagad väg, ingenting av det bekom henne. Inte heller reagerade hon på att jag tog henne från våra hästar.

Det som är lite speciellt med Festi är att hon känns lite avskärmad och tar inte in det jag begär av henne. Lite "trög", svårt att förklara, men man måste verkligen ge henne mycket energi för att hon ska förstå att det är allvar. Hon är samtidigt väldigt reaktiv.

På hemvägen skickade jag henne framför mig och jag gick i ridposition från båda sidor.  
När vi kom hem igen fick hon för sig att inte gå ur stallet, hm... dålig idé:/ fick henne på andra tankar, så ut kom hon :) Kändes lite typiskt Festi! Hon kör sin idé när hon kan, så att säga, det är inget man får gratis där inte.

Repetition är A och O. Det är viktigt att allt sitter ordentligt innan vi kan gå vidare.

Känns skönt att vara på gång igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0