Thyra idag!


Thyra backar...


...och har koll på mig!
Idag har vi repeterat det vi gjorde igår och även lagt till några övningar. Thyra var mycket mer koncentrerad idag och hon kändes riktigt OK :)
Hennes stora problem är öronen, inga problem att beröra dem med rep eller pinne, men så fort mina händer kom ville hon inte veta av beröringen. Jag fick hålla på en stund innan hon accepterade det. Det är något jag får återkomma till varje dag nu ett tag framöver tills hon tar det som en självklarhet.
Thyra har aldrig varit utanför gården och aldrig varit ensam så för henne är det en stor omställning att vara på ett nytt ställe utan någon hästkompis. Det gör att hon är ganska frustrerad när våra hästar går för långt bort eller om jag använder Garpur på ridbanan, han står annars närmast henne i en egen hage. Då motionerar Thyra i sin hage och hon kan göra alla de svåra skolorna inom dressyren, med lätthet och höga benlyft. Hon töltar, travar och galopperar mycket snyggt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0