Några projekt senare...

Ja då är jag på banan igen då...
Några ärenden uträttade och hästen Thyra och jag har lekt lite idag med :)

Thyra var helt ok när jag skulle "fånga" henne i hagen. Hon följer mig lös och låter bli att fly undan och jag fick sätta på och ta bort grimskaftet flera gånger utan ett enda flyktförsök. Hon kändes helt trygg med de övningar vi gjorde.
Det går sakta framåt och jag vet att det lönar sig i längden.
Thyra är en dam som inte låter sig luras och är hon inte med på noterna så får man veta det med besked. Här gäller det att få ett ömsesidigt förtroende i högsta grad.
Hade det varit varmare ute så hade det varit läge att ta en sån här häst ut i skogen några dygn och bara vara med henne dygnet runt.
Jag brukar vara hos Thyra flera gånger varje dag så att hon blir van vid mig och allt vad jag hittar på. Det behöver inte vara långa stunder, hellre kvalitet än kvantitet. Det tar den tid det tar och ibland kan jag vara hos henne flera timmar och ibland bara några minuter.

Eftermiddagen ska tillbringas ute med hästarna och ridlektioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0