Lite Thyra info...

Thyra är en extremt känslig och flyktbenägen häst som har varit hos mig i 2 veckor nu.

När hon kom hit lät hon sig inte tas i hagen utan vidare, det fick man diskutera med henne. Hon var spänd i hela kroppen och hela hästen var stenhård i muskelaturen.
När jag var med henne såg man hur hästen skakade av osäkerhet. Hon var inte rädd för saker utan för mig (människan) och vad jag skulle hitta på med henne.
Jag har testat lite olika saker med henne och denna veckan har jag bara byggt upp ett förtroende mellan oss.

Hon står helt avslappnad när jag ska ta henne i hagen, hon följer mig och flyttar sig när jag ber henne om det, helt lös utan tvång. Jag kan beröra henne över hela kroppen när hon står lös och hon är mjuk i muskelaturen. Även när det händer något runt om som gör att hon tappar koncentrationen på mig, får jag snabbt med mig henne igen och hon har ingen tendens till flykt längre.

Nästa vecka blir det andra övningar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0