Lite Thyra info

Vi har bytt miljö idag!
Thyra är avslappnad med mig i hagen lös nu och då var det dags att utveckla förtroendet till en ny miljö.
Från att ha varit i hagen och lekt, har vi gått ett steg till och varit utanför hagen och i stallet idag. 
Det var genast lite värre för henne. Men jag fick henne lugn och fin in i stallet där vi började med repetera ta på och av grimma.
Det var nu inte det lättaste :/
Det gick bra några gånger, men så slog det slint och hon reste sig mot mig. Jag var cool och fortsatte med det jag tänkt och hon stod på alla fyra, det var skönt. Så vi gjorde om proceduren och det gick bra.
Till slut var hon riktigt bekväm med att stå inne och kunde ha focus på mig istället för att oroligt undra vad som hände utanför. 
Jag tog henne ut igen och vi var utanför på vägen och hon var helt lugn och hade focus på mig.
Till hagen gick hon helt avslappnat och följde mig fint in och flyttade sig undan för mig när jag stängde grinden och parkerade perfekt när jag sa stopp.
Sedan tappade hon tålamodet :/ och nafsade efter mig när hon tyckte att hon minsann hade stått tillräckligt och lyssnat på mig. Jag flyttade på henne och återtog min possition och hon tuggade och blev imponerad av vad jag hade att säga.
Sedan kunde jag snyggt och prydligt ta av henne grimman och tacka för idag.

Tack för idag slut för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0