Det är SÅÅÅÅ ansträngande för Thyra ;)

Jag var tvungen att skratta högt för mig själv efter att jag släppt ut Thyra i hagen idag :)
Hon har ansträngt sig till det yttersta att vara lugn med mig idag åxå. Hon lyckas allt bättre för varje dag som går.
Det är svårt för oss att förstå hur ansträngande det faktiskt är för en osäker häst att behöva vara med ett rovdjur så lång tid och dessutom behöva utföra saker som rovvdjuret ber om.
Efter att ha gjort våra övningar och hon har slappnat av ordentligt så släppte jag ut henne i hagen, lugnt och fint som vi brukar göra och jag bad henne gå iväg från mig. 
När hon äntligen fick lov att gå, for hon som utskjuten ur en kanon iväg runt om i hagen och gjorde en hel massa krumelurer, hopp och skutt. Hon visste inte till sig av lycka över att äntligen vara klar för dagen :)
Sedan gick hon rätt till vattenhinken och sörplade i sig 10 liter på 0 tid. 
Jag skrattade åt hennes lycka och gick in till henne igen, hon är ju så kul och snygg när hon dansar runt där och jag bad henne komma till mig igen, varpå hon omedelbart avbröt alla aktiviteter och kom till mig, lugn och fin :)

Vilken lycka att få uppleva sådant med hästar :) <3

I LOVE HORSES <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0