Då var alla hemma då :)

Alla är hemma helskinnade :)
Sonen har jobbat i träd hela dagen och det var ordentligt jobbigt. Värre än något stunt , sa han. I morgon bär det iväg igen till nya träd.
Mannen har kommit hem från jakten och de fick skjuta 2 kalvar idag och då har de bara 2 kvar. I morgon är det slaktdag och då kommer det kött som man får ta hand om halva natten :) Kent fortsätter jaga i ett annat jaktlag i morgon och hela nästa vecka.
Själv har jag haft ridlektioner och pratat med Thyra idag.

Thyra vill gärna strula lite när jag ska ta på henne den vanliga grimman, så vi tränar på, varje gång hon strular till det. Hon är lite skum med det där, för plötsligt är ingenting farligt längre och hon står alldeles still och låter mig greja hur mycket som helst med hennes öron och jag kan ta på och av grimman hur som helst utan att hon reagerar på någonting. Jag har liksom inte listat ut henne riktigt än. Men det kommer, sakta men säkert. När jag mockar i hagen hos henne är hon med hela tiden och hon vill gärna att jag kliar henne mellan bakbenen, så hon kommer backandes mot mig och ber om att bli kliad. Det var så hon backade in mellan skaklarna på skottkärran igår. En liten missbedömning av henne:)

Nu är det kvällen, ses i môra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0