17 Oktober, nära ögat...

Igår när jag åkte till mitt sovjobb i Norge skuttade det upp ett rådjur precis framför bilen samtidigt som jag mötte 3 bilar. Jag fick tvärbromsa och rådjuret klarade sig. Som tur är så kör jag inte fort när jag åker till jobbet.

Det har varit en kall natt igen med -5 grader. Skönt för exemhästarna för nu kan de äntligen gå utan täcken.

Idag ska jag ta hand om älgkött i stora lass och fylla min nyavfrostade frys igen. Sedan blir det nog några ridturer i det fina vädret. Ska prata lite med Thyra också och se hur det står till med henne idag.

Först åker jag och inhandlar lite plastpåsar till köttet och lite mat till grabben som han ska ha till matsäck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0