13 Oktober, onödigt spännande!

Första delen av dagen blev lite väl spännande för min smak :(
Jag hade alla hästar inne så de fick sina mineraler och jag släppte ut dem alla utom Trölla som jag skulle använda senare, hon fick gå med Garpur.
Därefter tog jag in Thyra och jag borstade henne och grejade med hennes öron osv. Allt gick jättebra idag. Thyra bajsade inte nervöst inne idag och det har hon gjort de andra dagarna.
Så det går framåt med både det ena och det andra :)
När allt var klart gick vi ut på ridbanan och fortsatte övningarna där och det gick fortfarande väldigt bra och Thyra var helt med på noterna. Plötsligt blev det ett väsen från hagen där Garpur och Trölla gick, men Thyra var helt lugn och stod snällt med mig. Då ser jag att Garpur jagar och slår efter Trölla, som försöker fly undan honom men har för dåligt med plats för att lyckas.
Det ser helt förskräckligt ut och jag skyndar mig att få med mig Thyra in i stallet och hon känner ju så klart att jag är något stressad av situationen och vill inte gå in sista biten. Så jag får vänta ut henne tills hon kommer helt in.
När jag stänger boxdörren försöker Thyra gå över den och följa med mig ut, men jag får stoppat hennes försök och jag kan gå till Tröllas undsättning. 
Aphu, aphu så svettigt det blev!
Allt gick bra och ingen skada skedd, förutom en stolpe som rök i stridens hetta.
Jag fortsatte mina övningar inne med Thyra för hon var inte längre så lugn där. Jag höll på en stund tills det var som vanligt igen.
Så kan det gå när inte haspen är på ;) och fort går det också!

Nu hoppas jag bara att fortsättningen på dagen blir lugnare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0